Witam,
Zwracam sie z prosba o pomoc i porade. Mam firme zajmujaca sie unikatowymi wyrobami artystycznymi, rekodzielem. W kwietniu br zglosila sie do mnie klientka z indywidualnym zamowieniem. Zapytala o mozliwosc zaplacenia naleznosci w dwoch ratach: pierwszej na poczatku i drugiej - po otrzymaniu przesylki z wyrobami. Podczas wykonywania zamowienia firma byla w trakcie rejestracji dzialalnosci, zaznaczylem wiec ze fakture otrzyma po dopelnieniu wszelkich urzedowych formalnosci. Zrealizowane zamowienie zostalo wyslane do klientki, po odebraniu stwierdzila, ze nie wszystkie wyroby sa takie same i nie sa takie jak powinny byc. Nie zlozyla reklamacji oraz nie zwrocila towaru. W ramach rekompensaty wyslalem do klientki zestaw produktow, ktore byly kolejnym zamowieniem - gratis. Nastepnie zostala wyslana faktura "za pobraniem" drugiej raty - 450zl. List pobraniowy zostal odeslany z powrotem. Nastepnie zostalo wyslane wezwanie do zaplaty, ktore klientka przyjela, lecz zignorowala. Sprawa zostala przekazana firmie zajmujacej sie windykacja przedsadowa, lecz rowniez ona nie odzyskala naleznosci.
W jaki sposb mozna odzyskac te pieniadze? Czy jedyna metoda jest oddanie sprawy do sadu? Czy moge wpisac mojego dluznika do KRD?