Lokator nie zapłacił za mieszkanie

Wysłane przez amrek1 
6
Lokator nie zapłacił za mieszkanie
26 lut 2010 - 16:47:06
Miałem lokatora na mieszkaniu któremu wynajmowałem mieszkanie niestety nie miałem podpisanej z nim umowy a on uciekł nie płacąc za 3 miesiące 1200zł Czy jest coś co mógłbym zrobić mimo iż nie podpisywał żadnej umowy??

prosze o odpowiedź ponieważ jestem zielony w tych sprawach.
Re: Lokator nie zapłacił za mieszkanie
29 kwi 2010 - 09:17:52
Niestety nie ma mozliwości wyegzekwowania od tego człowieka pieniędzy. Uważaj żebys nie narobił sobie kłopotów. Nie zglosileś zarobkowania do US smiling smiley
11 cze 2010 - 10:54:38
Oczywiście, ze jest możliwość, tyle że znacznie utrudniona niż w przypadku gdy mamy dłużnika i to wypłacalnego na tacy.
13 lip 2010 - 15:28:34
Umowa ustna jest w tej sytuacji tak samo wiążąca jak pisemna. Tak więc można dochodzić należności z tytułu najmu. Można więc dochodzić należności w umówionej wysokości, lub ewentualnie w razie wątpliwości w wysokości rynkowej ceny najmu takiego lokalu. Pozostaje jedynie problem udowodnienia zawarcia umowy i jej treści. Fakt istnienia najmu i wysokość czynszu może być wykazana np. poprzez dowód z zeznań świadków.

W przedmiotowej sprawie należy sporządzić pozew na formularzu ( publikowane na stronie ministerstwa sprawiedliwości), opłacić wpis sądowy ( tu 30 zł) i czekać na reakcję sądu. Moim zdaniem powinien wydać nakaz zapłaty.

Trzeba tylko znać adres zamieszkania dłużnika, gdyż bez tego jest konieczne ustanowienie kuratora dla osoby nie znanej z miejsca pobytu i pokrycia kosztów takiego kuratora ( w sprawie o taką kwotę to dodatkowy koszt rzędu kilkuset złotych).

Można również spróbować oddać sprawę do windykacji, może uda się bez sądu smiling smiley
Pozdrawiam
02 wrz 2025 - 10:40:47
Bez umowy raczej ciężko...
06 gru 2025 - 07:58:47