Szkolenie windykacyjne - otwarte czy zamknięte? - Windykacja.pl

Szkolenie windykacyjne - otwarte czy zamknięte?


Ostatnia zmiana: 2014-09-24 18:59:07Zespół dobrze wyszkolonych, kompetentnych Windykatorów potrafi zapewnić firmie: stabilizację, jakość i zysk na lata, przy jednoczesnym zachowaniu dobrych relacji z Klientami.

Nie może więc dziwić fakt, że przed wysłaniem swoich pracowników na szkolenie, pracodawca skrupulatnie analizuje możliwe rozwiązania i prognozuje gdzie korzyści będą największe. Jednym z dylematów przed którym najczęściej staje decydent jest wybór pomiędzy szkoleniem otwartym, a zamkniętym. W czym tak naprawdę tkwi różnica? Na co zwrócić uwagę? Które z nich przyniesie większe korzyści dla firmy?

Krótki przewodnik wprowadzający w metodologię windykacyjnych szkoleń otwartych i zamkniętych:

I. Charakterystyka

Szkolenie windykacyjne (otwarte) - jest szkoleniem, na które może zapisać się każdy zainteresowany jego tematyką i wyróżniony w grupie docelowej. Ta forma działania rozwojowego ma z góry określone: cel, program, przebieg i korzyści, lecz cechuje się zawartością merytoryczną o uniwersalnym zastosowaniu, z której mogą korzystać w swojej pracy zawodowej wszyscy uczestnicy szkolenia, także Ci, którzy na gruncie zawodowym mogą stanowić dla Nas konkurencję.

Szkolenie windykacyjne (zamknięte) - jest indywidualnie przygotowywane i przeprowadzane dla konkretnego kontrahenta, który sam zgłasza zapotrzebowanie. Przy tego typu szkoleniach bardzo często realizowana jest pełna diagnoza potrzeb szkoleniowych: od mierzenia wyjściowego poziomu kompetencji przyszłych uczestników, poprzez konstrukcję procesu szkoleniowego aż po ustalenie i klaryfikację celów biznesowych zleceniodawcy, często powiązanych z weryfikacją poszkoleniową. Wiedza transferowana przy tego typu szkoleniach jest ściśle dospawana do specyfiki pracy danej grupy docelowej.

II. Korzyści

Szkolenie windykacyjne (otwarte): Szkolenia windykacyjne (zamknięte):

III. Najczęściej zadawane pytania (FAQ)

1. Mam zespół 14 Windykatorów, ale nie mogę wysłać ich wszystkich jednocześnie na szkolenie, ponieważ muszę zapewnić obsługę bieżącą czy powinienem wybrać formę otwartą i wysyłać po kilka osób?

To niełatwa decyzja. Na początek z pewnością należy przeprowadzić wstępną diagnozę poziomu kompetencji Windykatorów i oczekiwań zleceniodawcy względem szkolenia. Jeśli jest to nowa grupa z niewielkim stażem zawsze mocno rekomendujemy szkolenia zamknięte, ponieważ spełniają one wtedy także funkcję integrującą i budują poczucie wspólnej misji jako zespołu. Dodatkowo wszyscy startują w jednym momencie, z tym samym pakietem umiejętności, co powoduje, że o wiele łatwiej zmierzyć po szkoleniu ich efektywność i wyznaczyć dalsze obszary do rozwoju.

2. Mam małą grup 3 pracowników ‘administracyjno - windykacyjnych’ pozostaje mi wybór spośród szkoleń otwartych, tylko jakie wybrać?

Nie koniecznie. Być może korzystniej zorganizować ‘training on the Job’, czyli szkolenie indywidualizowane typu: one by one przy stanowisku pracy. Profesjonalna firma szkoleniowa powinna pomóc dopasować i zaproponować najkorzystniejsze rozwiązanie. Jeśli nie potrafi, warto zastanowić się nad zmianą usługodawcy.

3. Jakiej minimalnej liczby uczestników potrzebuję żeby zorganizować szkolenie zamknięte?

Przyjmuje się, że optymalna liczba uczestników waha się w zakresie 8-14 osób.

IV. Podsumowanie

Niezależnie od tego na jaką formę i rodzaj szkolenia dla swoich Windykatorów decyduje się pracodawca, tym większe korzyści osiągnie, im bardziej pokryją się Jego cele z celami szkolenia.

Autor: Krzysztof Tomczuk, trener w firmie Architekci Windykacji

Zapraszamy do przeglądania ofert szkoleń windykacyjnych w naszym serwisie.

http://www.windykacja.pl/wiadomosci,szkolenie-windykacyjne---otwarte-czy-zamkniete.html